onsdag 4 december 2013

Tågcon

I helgen som var så var jag på ett konvent. Från början så var det ett spelconvent som hålls på Kulturföreningen Tåget i Borås. Det är fortfarande ett spelconvent men det finns även andra inslag, som pyssel.

Jag tog på mig att ta med mig skrapbookingsaker och där satt jag sedan hela helgen ^^ . Inte för att jag inte kunde gå där ifrån utan för att det var massa trevligt folk som kom till pysselhörnan. Det var jag och en kille som håller på med origami, jätteduktig. Självklart blev det en del kort gjorda också, jag har gjort mitt första påskkort någonsin. Brukar inte skicka påskkort så därför har jag inte gjort några innan men jag förmodar att jag nästa år i alla fall kommer skicka ett. Frågan är bara till vem?

Och när jag ändå hade andan uppe, så satsade jag på att göra lite tvålar också. Dessa gjordes dock hemma och inte på konventet. Har köpt nya formar, färg och doft.

De gröna doftar Jasmine, de röda ros och de lila ser 'bara' häftiga ut. ^^

Tada! Mitt första försök till origami slutade i att jag fick med mig ett par örhängen hem och viljan att göra mer. ^^

Det översta är mitt påskkort.

Var tvungen att ta med denna. Är nämligen stolt över peppakakskortet. Jag tycker att det blev riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar