onsdag 1 januari 2014

Nytt år, nya pyssel

Min ledighet går mot sitt slut. Trodde som vanligt att jag skulle hinna med en massa saker som jag har lagt på hög. Det blev inte riktigt så. Därför har jag massa pyssel som ligger halvfärdiga över hela  lägenheten, känns det som. Samtidigt har jag självklart köpt på mig material för fler projekt. Garnaffären Stickat och Klart här i Borås hade 20% rea på alla sina garner. Det är ju bara att passa på, tror det blev sex eller sju garnprojekt som jag handlade till.

Planerna gick inte riktig som jag tänkt mig. Inte nog med att man alltid (läs jag) överskattar vad man kommer hinna med. Jag lyckades också bli sjuk mitt i hela jul och nyårsfirandet så det gick några dagar som jag inte gjorde mycket...ingenting för att vara exakt, men nu är jag tillbaka på banan.^^ Trotts det har jag lyckats avsluta en del saker och får jag som jag vill, så lyckas jag göra klart några till idag och imorgon. Börjar jobba igen på fredag, men bara i två dagar. Allvaret drar igång igen på tisdag. ^^

Denna filt fick min syster i julklapp. Hennes vardagsrum går i svart vit och turkost.
 Tycker om att ha med mig någon liten gå-bort-present. Decoupage på ljus är lätt att göra och en uppskattad sak att ge bort. I alla fall för de som tycker om att använda ljus. ^^


Dessa två var tänkta att tas med till nyår men då det slutade med att jag var hemma med förkyldning så får jag hitta ett annat tillfälle för dem. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar