söndag 1 maj 2016

Oj vad mycket det blev

Tänkte att jag skulle visa en av anledningarna till att jag tycker om mitt pysselrum, utsikten på morgonen! :-D Senare kommer jag ha ett underbart ljus där inne, solen lyser rakt in på morgonen. Möblerna är under produktion, jag ska måla dem innan de flyttar upp till pysselrummet. Då kommer jag förhoppningsvis få plats med alla mina saker. Räcker det inte så har vi en till byrå som jag kan använda.


Jag har äntligen gjort färdigt mössan helt. Den har legat länge med bara bollarna kvar att sätta fast. Det blir ofta så med mina stickprojek tyvärr. Jag stickat klart dem, sedan blir de liggande med trådar att fästa eller i delar. Jag har faktiskt även fäst alla trådar på min lacekofta. Nu ska den bara blockas också. Jag hoppas på fint väder(#) så jag kan lägga den ute på altanen för att torka. Självklart går det inte att göra klart projekt utan att börja på nya, därför har jag börjat på en tröja till mig i Holts garn supersoft.


Det var stickträff i veckan. Vi var två som kände att vi ville/behövde lyxa lite när vi kunde(b) . Oftast är det kaffe- eller tekoppar som står på bordet~o) . Oavsett dryck har vi alltid väldigt trevligt! Jag har precis påbörjat ett par nya sockar. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar