måndag 6 mars 2017

Lite variation

Ett par sockar med stora fötter blev klara i veckan. När jag stickar sockar så gör jag benet lika långt som foten. Sambon ville inte ha det så. Han konstaterade att eftersom han har längre fot blir benet också längre och han ville inte ha knästrumpor. Det är jag glad för.


Jag har hört att omväxling förnöjer. Därför påbörjade jag den här igår. Tänkte art jag skulle prova om detta mönster skulle fungera för sockar. Istället för att sticka en tråkig provlapp så gör jag en disktrasa tänkte jag.^^


Detta är jag jätteglad över. Första klubben jag är med i. Yarn over and back again. Den är inspirerad av The Hobbit. Jag kommer få 6 paket och i varje får jag en projektpåse från Erinlane bags, ett handfärgat garn och ett mönster som passar till garnet. Behöver jag säga att jag hoppade av glädje när det kom? ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar