tisdag 7 januari 2014

Julens sista semesterdag

Hur avslutar man julens ledighet på bästa tänkbara sätt? Sista helgen innan allvaret börjar igen måste jag ju verkligen njuta varje minut!

Mitt svar. Bra skräckfilm (gömde mig i mitt virkprojekt ibland ^^) med en underbar vän och alldeles för mycket socker. Ett fikakalas med trevligt folk och god tårta samt en eftermiddag i kusinens pysselrum (kusinen var också där ^^).

Jag har ju börjat på en tavla i höst...vet inte riktigt vad jag ska göra med den så den har legat halvfärdig ett bra tag nu. Istället började jag på en ny tavla till en kusin och den här gången visste jag verkligen vad jag ville göra. En steampunk inspirerad tavla, då jag vill att det ska synas lite vem den är från (nu när jag lägger ner några timmar på att göra den). Kravet var att det skulle vara någon trevlig text på den. Hon har inte sett den än, men jag håller tummarna för att hon tycker om den. Det blir ju lätt lite speciellt när man gör saker själv.

En studie i turkost ^^

Min första tavla, jag är nöjd. Nertonad steampunk. OBSERVERA hörnet till vänster, mynten är svenska 5 öringar ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar