torsdag 23 januari 2014

Så det kan bli

I förra inlägget visade jag ju mina sockar. Det är en trevlig historia kring deras uppkomst som jag (självklart ^^) kommer berätta.

För en massa år sedan hade jag nämligen ett par tofflor som var SÅ sköna. De var väldigt lika en mockasin. Efter att de gick sönder har jag letat efter liknande med ljus och lykta. För ett tag sedan, i höstas någon gång, så hittade jag ett mönster på stickade sådana tofflor.

Det visade sig dock att mönstret och mina fötter inte kom så bra överrens...det gick från att blir ett par gigantiska tofflor till att bli mindre gigantiska tofflor till att bli ett par sockar. Det medförde att jag fick massa garn över, men ett pannband är ju bra att ha tänkte jag. Vet inte riktigt om man kan kalla det ett brett pannband eller en mössa utan hjässa. Jag lyckades i alla fall göra slut på garnet och jag hittade till och med ett restgarn som jag kunde pipa dem med.

Nu funderar jag på att gå och köpa ett nystan till för att göra matchande handledsvärmare. Innan jag har bestämt mig provar jag i alla fall att göra 'syltabenvärmare' i väntan på att Ravellenic games drar igång. Jag är så taggad! ^^

Som sagt, bred pannband eller mössa utan hjässa??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar