måndag 20 januari 2014

Stickerskorna i Borås

Var på stickträff igår på Folkuniversitetet, Stickerskorna i Borås träffades och idag var det dax för en garnbytarträff.^^ Jätteroligt och jag fick massa idéer och hjälp till idéer. Det kanske är självklart för alla vad en garnbytarträff är men jag kan ändå förklara hur vi gjorde. Alla hade med sig garn som de ville bli av med. Alla garner som 'bara' skulle bort lades i en hög och garn som man kände att man ville byta mot annat garn lade man framför sig (eller där det fanns plats i nära anslutning till sig själv^^). Jag hade bara med mig garn som jag ville bli av med, några nystan som blivit över från diverse projekt jag gjort genom åren. Upptäckte till min förvåning att jag i stort sett hade ett eller ett halvt nystan kvar av alla projekt jag gjort sedan jag började köpa garn själv.

Jag hade riktigt kul, massa trevligt folk som samlas runt ett och samma intresse...det är svårt att få det att inte vara trevligt. Som förväntat så var min garnstash inte mindre när jag kom hem. Massa trevligt garn följde med mig hem ihop med sockorna som jag blev klar med.^^

Nu kommer bara frågan om vad jag som ska bli nästa projekt innan Ravellenic drar igång...håller fortfarande på att leta upp ett mönster som jag vill göra....och som jag ska HINNA göra på två veckor. Har några alternativ som jag tittar på och det kommer antagligen bli så att jag köper ett nytt mönster från Boo Knitts.

Min första Boo Knitts sjal. Mamma var jättesnäll och blockade hela till mig på sin stryckbräda. Jag har världens bästa mamma. ^^
Mina första sockar....jag tror att jag stickade ett par för si sådär en 10 år sedan men de var stickade efter ett mönster. Dessa har jag stickat på frihand. Tyckte de blev riktigt bra, för att vara första gången. ^^

Garnet som hoppade ner i min påse och bara var tvungna att följa med mig hem. ^^







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar