fredag 7 februari 2014

Småprojekt

Nu är det snart dax att börja lägga upp maskorna för Ravellenic Games, "bara" 10 timmar kvar till det som på Ravelry kallas för mass cast-on. Tyvärr är det så att jag klockan fem kommer befinna mig i en bil som är på väg till Skövde. Det är nämligen avslutningen på Knitting Peace idag. Ser fram mot det även om det innebär att jag inte kan börja på min sjal för än imorgon.

Under tiden fram tills idag har jag pysslat med massa småprojekt. Jag har lärt mig att sticka "syltabenvärmare" och jag har stickat det första som min sambo någonsin har sagt att han ville ha, ett par varma sockar, men som var mindre färgglada jämfört med de jag gjort till mig. ^^ Jag använde en annan teknik denna gången, tå till topp. Tanken var att jag inte skulle få massa garn över. Det blev inte riktigt så för Patrick hävdade bestämt att han inte ville ha knäsockar som det antagligen hade blivit om jag använt allt garn.

Jag har också upptäckt att mer timmar i tjänsten innebär mer pengar i plånboken vilket i sin tur för med sig att jag kan utöka min pysselbudget. Jag vet inte hur det hände ( ^^ ) men det verkar som att det var lite pengar som hux flux idag förvandlades från att vara pengar på mitt konto till att bli ett sjalmönster (Dreambird på Ravely) och garn till den samma. ^^

Syltabenvärmarna, vecken är "sylta"mönstret. Mindre färgglada sockar, precis som han begärde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar