måndag 21 april 2014

Stora sjalar

Håller på att sticka en dreambird, en sjal med fjädermönster på. Jag köpte ett underbart garn från ice yarns som går från vitt till gult till turkost och ljusgrönt. Tänkte att jag skulle använda ett till två sådana nystan. Jag älskar stora sjalar och den här hade jag tänkt göra extra stor så att man verkligen kan svepa in sig i den om man vill.^^
Sagt och gjort. Nu har jag kommit en bit, har stickat tolv fjädrar än så länge....och det syns knappt på nystanet. Sammtidigt så har jag gjort åt ett nystan av bakgrundsfärgen redan! Börja komma till insikt om att det nog kommer räcka med ett nystan och att jag kommer ha massa garn över till något annat trevligt projekt jag kommer göra i framtiden.^^
Har en del mönster liggandes som jag gärna vill göra.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar