söndag 1 juni 2014

Den stora garnfesten

Hela veckan har det varit ett event kring garn men framför allt har det handlat om den lilla lokala garnbutiken. Tyvärr så har ingen av mina lokala butiker (Borås) varit med så jag har inte kunnat stödja dem lite extra denna vecka.

Jag hade i alla fall tänkt summera min vecka av Den stora garnfesten i den lilla garnbutiken. Måste nämna att det började bra med tanke på att lönen kom in på kontot i måndags. Lite garn har jag köpt, men bara Drops lacegarn, som jag sitter och väntar på. Upptäckte att jag hade lite brist på lacegarn och praktiskt nog hade Deisy Design rea på det. Fick tyvärr inte tag på alla färger jag skulle vilja ha men men. Man kan ju inte få allt här i världen.

Jag har avslutat ett projekt. Jag har gjort en Pyttipannasjal...trekantsvarianten. Hade väl tänkt göra en mindre sjal denna gång men det blev verkligen en minisjal. Den är jättesöt, passar nog bra till en treåring. ^^ Jag har också påbörjat en ny sjal, Haruni. Har verkligen längtat efter att använda garnet som jag stickar den med. Än så länge är det helt underbart! Det är mjukt och gör precis som jag vill. Återstår att se om det kommer se bra ut när det är färdigt.

Jag tänkte också skryta lite om den härlig tjej jag känner som gör helt otroliga saker. Titta gärna in på hennes sida på facebook. Hon heter Miss Korpica.

Har använt mig av länkar som ni kanske ser (röda texten ^^). Kom på att det kanske är så att någon vill kunna få fram mönster av det jag gjort eller bara se mer. Finns ju massa kort av olika människor som stickat mönstrerna innan jag gjorde det.

Den bun som jag pratade om i förra inlägget. Mamma har tagit kortet ^^

Min minipytt. Jag vet att den är sned, upptäckte att jag räknat fel på uddarna när jag skulle blocka den.

Detta är ett halsbandshänge som Miss Korpica har gjort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar