lördag 21 juni 2014

Katalysator

De första inläggen jag gjorde innehöll nästan bara skrapbooking. Det har mer och mer övergått till att vara mer stickning och virkning. Två anledningar tror jag, dels är det mycket roligare att vara två när man sitter (kan bero på att jag nästan alltid har skrapat ihop med någon). Del dels för att jag har så mycket saker så jag har inte fått plats med dem i lägenheten så jag har fått låna plats hos min kusin. Det som har varit avgörande är dock brist på inspiration.

I onsdags så var jag hos en av mina kusiner (samma kusin som varit snäll och förvarat mina skrapgrejor). Hennes syster var där och det slutade med att jag inte skrapade en millimeter. Istället fick jag prova på att göra armband av pärlor. Det var så kul! Jag har helt klart fått mersmak och planen är att jag ska köpa lite saker som göra att jag inte behöver låna allt av mina snälla och goa kusiner hela tiden.^^

Jag har efter det upptäckt att det antagligen var precis vad jag behövde. Sedan i onsdags så misstänker jag att sambon har tyckt att jag har varit lite tråkig och jobbig. Jag tog med mig lite skrapgrejor hem. Dagen efter så påbörjade jag ett projekt jag länge har haft i tankarna. Jag har tänkt göra ett album med våra råttor. Tanken gick till att blir verklighet och helt plötsligt så var albumet klart. Det är inget stort album men ändå. Efter att ha gjort ett album på två dagar tycker jag att jag kan säga att inspirationen har kommit tillbaka när det gäller skraping. ^^

Här är några av de sidor jag gjorde i albumet. ^^


 Sist och minst (det är den faktiskt ^^) så fick jag idag för mig att jag skulle göra en midsommartavla till mamma och pappa. Denna gjordes i decopage.
Nu hinner jag inte mer och jag hinner inte ens läsa genom det jag skrivit så är det massa stavfel får ni ha överseende. Jag ska nu hoppa in i duschen innan jag åker till mamma och pappa om 20 minuter....japp idag är jag tidsoptimist. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar