fredag 13 juni 2014

Semester!

Jag har nu semester i fyra veckor. Det ska bli skönt. Även om jag tycker om mitt jobb behöver man tid för att ladda batterierna. ^^ Imorgon ska jag bara ta det lugnt och kanske fira World Kniting in Public Day, jag har inte bestämt mig än. Om jag inte firar imorgon så kommer jag fira på söndag. Har ju min Haruni att sticka på, och jag älskar verkligen garnet. Jag kommer helt säkert att köpa mer därifrån. ^^

Jag hade i alla fall tänkt börja semestern med att göra visa vad jag har lyckats att göra det senaste. Min andra snäckskalssjal är färdig. Tycker själv att den blev bättre än första, jag tycker bättre om detta garnet än förra. Har dock inte bestämt mig än om den är till mig eller om jag ska ge bort den till någon. Är det någon som undrar vad det är för filur som hjälper mig med blockningen så är det Stjärna, en av våra gerbiler (min och sambons). Hon var mer intresserad av maten i skålen än sjalen.^^


Jag har även passat på att använda min hobby i arbetet PULS att jag lyckat rädda livet på några böcker som jag gallrat i brist på plats. Jag har gjort några verk av book art. Det är jättekul och väldigt rogivande. Kanske låter konstigt men att vika papper kan vara riktigt meditativt. Tre stycken alster har jag lyckats att göra. Jag har också översatt en manual/förklaring på hur man gör dem. Det är nämligen så att det kommer vara ett av de olika pyssel som barnen som anmält sig till Sommarboken kan göra på biblioteket där jag jobbar. Några av dem har jag försökt att pimpa lite.




Semestern började ännu bättre när jag fick min garnbeställning från Deisy Design. Massa fina garner som jag hoppas kunna förvandla till lika fina....någonting. Mest troligt är att de kommer att bli till sjalar. Har verkligen kommit in i en sjalperiod. Det är Drops lacegarn. Har inte använt det innan men jag hoppas att jag inte blir besviken på det.


Jag har bestämt mig för att jag inte ska köpa mer garn om jag inte har ett planerat projekt som jag behöver garn till. Just nu letar jag efter ett svart, bra lacegarn....problemet är att jag behöver några meter...typ 2 250m. Det är mycket garn och en del pengar, men jag vill verkligen ha ett spetsparasol.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar