söndag 29 juni 2014

Pyssla förebyggande

Det är så härligt att kunna spendera hela dagar med att pyssla på olika vis. Det har blivit mycket olika pyssel hittills under semestern. Jag lärde mig i förra veckan att göra pärlarmband av min kusin. Det var så roligt! Nu har jag själv investerat i pärlor, tråd och verktyg så jag kan sitta hemma och göra det, eller ihop med andra utan att behöva nalla på deras material. Känner mig alltid lite dum när jag bara använder andras saker även om jag vet att jag får.

Den senaste veckan har jag gjort ytterligare två armband och jag tror att jag har hittat en bra inspirationskälla på YouTube. Hade tänkt jag skulle titta på lite mer av hennes videos, har bara sett två, innan jag bestämmer mig.



Jag kommer inte att tjata mer om sjalen Haruni som jag stickat. Den är nämligen klar nu, i alla fall så är den av stickorna. Jag har inte blockat den än och än mindre tagit några kort, men det kommer. Måste ju ha några kort på den på Ravelry, det ser så tråkigt ut tycker jag om man har massa färdiga projekt men inga bilder på dem. Jag vill själv kunna se bilder på hur saker ser ut.

Utöver att sticka och pärla så jag har också kommit igång med scrapbookingen igen. Jag har äntligen, äntligen börjat med det första Londonalbumet. Korten är från 2012..., tror jag, då jag, min syster, mamma, en moster och två kusiner var över och såg Fantomen på Operan (min absoluta favoritmusikal). Kände att det var dax att ta tag i korten och göra något vettigt av dem som folk tycker det är kul att se.

Japp, alla vet väl att Eiffeltornet ligger i London. ^^ Tycker att det passar in på albumet även om man kunde önska att det var Big Ben på bilden istället.


Erkänner villigt att jag tror att jag har börjat på så många nya projekt denna veckan bara för att jag inte kommer kunna pyssla på ett tag efter måndag. Jag åker till London nästa vecka och det är lite svårt att få med sig något pyssel. Scrapbookingen går självklart bort (för mycket grejor), pärlarmband går bort eftersom att jag använder mig av långa vassa nålar och stickning...ja, där ingår det också långa saker med spets. Jag får ladda upp med böcker istället och sedan är det ju inte heller meningen att jag ska ha tid att pyssla i London. Det finns ju massa andra saker att göra och se där. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar