onsdag 9 juli 2014

Lite souvenirer

Då var jag hemma igen. Efter en veckan i London är har jag konstaterat massa saker men främst tre.
1) Det finns hela tiden massa saker att se.
2) Jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka.
3) Jag är himla glad att jag bor i lilla Borås.^^

Jag skippade att ta med mig något pyssel för jag bedömde det som en onödig risk att ta. Jag vill ju inte bli av med varken stickor eller projekt på flygplatsen. Istället gjorde jag så att jag höll utkik efter garnbutiker...och jag tittade självklart snabbt in på Knitmap. Resultatet blev att jag hittade fram till John Lewis på Oxford street. Där sprang jag in för att titta lite fort under tiden som sambon stod och väntade utanför. Titta lite fort visade sig vara en timme! Jag tyckte synd om honom när han sa det till mig när jag och mamma kom ut. Min tålmodige, gulliga sambo. ^^

Från John Lewis fick jag med mig två olika garner och en mönstertidning. Jag tyckte att priserna var ungefär samma som jag tror att de skulle vara i Sverige (säger jag utan att ha kollat om det stämmer). Jag upplevde i alla fall inte att det var dyrt.

Sedan konstaterade jag på Getwick att det skulle vara kul att få med sig någon bra engelsk sticktidning hem, om den inte var för dyr. Den som jag kom ut med var Knitting och i den så fick man en Knook. Det är en virknål med ett nålavslut och en tråd. Det man gör med den är att man stickar med en virknål! Jag har börjat försöka mig på en mössa av restgarner. Jag vill öva lite med sedan finns det även gratismönster just för The Knook. Följer ni länken så kan ni se hur den ser ut. ^^

Mina souvenirer från Londonresan^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar