måndag 25 augusti 2014

Ljusglimtar vid sjukdom

Jag var sjuk förra veckan. Tur för mig var det inget allvarligt utan bara feber. Man kan tydligen få tredagarsfeber även som 30åring för det var så länge som min feber höll i sig. Det som var ljusglimten var att jag inte var så dålig att jag låg i sängen i tre dagar utan jag kunde vara uppe och jag kunde pyssla! Hade jag inte kunnat det hade jag nog fått uttråkningssjukan också.^^

Jag hann både med att göra färdigt mitt pannband och min "enkla" sjal, som jag bara behövde frogga (repa upp) två gånger. Den blev enkel när jag lade mönstret till inspirationshögen och hittade på hur jag skulle göra själv för att få fram ungefär den. Jag tror att det som skiljer från mönstret är att det skulle bli en trekantssjal medan min blev mer månformad. Sjalen bor tillfälligt hos mamma på min blockningsmatta och självklart åkte jag därifrån utan att ta ett kort på den.

Pannbandet var mycket lättare....frånsett från att det blev helt fel när jag satte ihop det. Tanken var att pannbandet skulle ha samma fläta som pulsvärmarna, och det har det också....på INSIDAN!

Om någon frågar mig personligen så skulle det se ut precis som det gör nu.


Man knäpper ihop det bak i nacken. Är inte alls så krångligt som det kanske låter. ^^

Nya projekt på G är ett par sockar, utan hällapp. Hade tänkt prova en annan typ av häl för jag tycker inte alls om hur hällappen bryter av mönstret i självrandiga garner. Stickar dem samtidigt på magic loop och det är nytt för mig. Var lite pilligt i början men det går bättre och bättre. Har också påbörjat ett krokningsprojekt. Har aldrig krokat innan så det återstår att se om det blir något av det.

Tårna är klara. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar