söndag 7 september 2014

Nya tekniker

Har stickat en massa denna veckan. Äntligen, äntligen har jag lärt mig att sticka utan att titta på mitt sticke. I alla fall enklare saker, som resår, och bara titta ner då och då. Därför började jag veckan med att sticka en timme på bussen till Göteborg. Går en distanskurs där via jobbet, tillgänglig IT heter den.

Vad har jag då gjort denna veckan? Jag har avslutat mitt andra par stockar och påbörjat tredje paret. Sockar är hur bra som helst! De är små och relativt enkla att sticka vilket innebär att jag kan ta med mig dem överallt. Jag får gjort en massa stickning. Jag har också froggat en påbörjad tjockare kofta/lätt höstjacka. Istället använder jag garnet till en kortärmad utanpåtröja...kofta....sak. Vet inte riktigt vad det är. Det är ett plagg som man har utanpå och den knäpps med en knapp i halsen, sedan är den öppen ner till som ett uppochner vänt V. Den kallas i alla fall för cardigan, Shalom cardigan. Har inga bilder på den än, har inte kommit så långt så det blir bra på bild.

Jag har också blockat min enkla sjal...den som var så enkel att jag bara repade upp den tre gånger. ^^



Jag håller också på att försöka kroka en filt. Krokning har jag kommit på är lite farligt...när jag gör det river jag upp ett hål i tidsrymden. Jag kan hålla på i flera timmar och tiden bara försvinner. För min del tänker jag "bara denna rutan också"...tre ruter senare blir tanken istället "oj, det var ju bara en ruta till, ska bara göra klart den jag håller på med nu". Fyra ruter senare "men!!! Jag skulle ju bara göra klart rutan jag var på!" Kan bara säga att tiden går fort när man har roligt. ^^

Och det är tur att det uttryckligen står i mönstret att "Bli inte rädd att du gjort fel när allt bara rullar sig, det blir så men det rätar till sig allt efter arbetet fortlöper." Garnskaparen. Sträcker jag inte ut den som jag gör på bilden så ser det mest ut som en korv. ^^
Första bilden på mitt krokningsprojekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar