måndag 20 oktober 2014

Ofrivillig paus

Som ni märkte som kom det inte något inlägg förra,förra veckan. Jag var sjuk.

Vad är det för mening med att vara så sjuk att man inte orkar pyssla hela dagarna!!??

Det var lite frustrerade. Det var egentligen inte så att jag fysiskt inte orkade, det var huvudet som inte var med mig alls. Det var svårt att formulera vardagsmeningar, så mycket bomull var det i mitt huvud förra veckan. Det jag kan trösta mig med är att de små på jobbet saknade mig och två av dem deklarerade mycket bestämt, som bara en 6åring kan, att jag inte kunde bli sjuk igen. ^^

Lite pyssel har jag gjort, förra veckan fick jag gjort en del. Jag har gjort klart ett par sockar till. Efter att jag gjort mitt första par så ville jag inte riktigt använda dem. Anledningen: De kan ju gå sönder. Lite löjligt eftersom att jag faktiskt stickade dem för att jag skulle använda dem. När jag väl började använda dem så kan jag nästa inte sluta. Det är helt underbart att ha handstickade ullsockar. Jag fryser inte om fötterna, de svettas inte och det känns som att jag går på moln. Nu kan jag inte vara utan dem så nu har jag alltid ett par sockar på stickorna. Plus det har jag fått en idé om vad jag kan göra med det överblivna garnet. Jag hittade en bok som heter 150 mormorsrutor att sticka och virka. Filtar kan man inte har för mycket av...eller??
Zora
Två mönsterstickade rutor och en mosstickad.

Krokningen går också framåt. Jag har avslutat första nystanet och påbörjat andra. Jag har en idé med den men det återstår att se om den hinner bli klar tills dess. Jag tycker själv att fungerar bra med färgerna. Tror den kommer bli bra när den väl är klar.

Sedan har jag jobbat en del med pärlor. Jag har fått in några beställningar på armband. Det är riktigt kul för det innebär ju att det är fler än jag som tycker det jag gjort blir bra. Ett plus är ju att det oftast går lite fortare att göra ett armband eller ett halsband än att göra en sjal. Det är lite skönt med omväxling.
Armbandsbeställningar. Det översta är en prototyp som jag visar upp och heter Live Love Laugh. Designen är från the heart beading ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar