söndag 5 oktober 2014

Barnvakt.....nästan^^

Idag sitter jag i sängen och gör detta. Jag sitter nämligen och vaktar en mycket energisk liten krabat som har alldeles för mycket energi. Freya är ute och springer i sängen. Hon är en underbar liten gerbil.^^ Det är hon som är med och "hjälper" mig sticka sockan på en av bilderna. Andra lär sig sticka runt barn, jag lär mig sticka med en gerbil klättrandes på mig.^^
Vad har jag då pysslat med det senaste? Jag har stickat mycket, en liten mössa som jag hoppas ska passa systerdottern. Jag har nästan färdigställt ett par sockar till, detta paret har lättare flätor längs benet och på ovansidan foten. Det har varit socktoberfest i den lilla garnbutiken, sök den lilla garnbutiken på facebook^^, därför har jag nästan bara stickat på dessa sockar denna veckan.
Äntligen har jag också kommit igång med både pärlor och papper igen. Tänk hur mycket inspirarion några pärlor och en servet kan göra. Jag har gjort om mina låsbara stickmarkörer och jag har lyckats med att göra en ring, i egen design. ^^ Har dock sett saker jag kan göra bättre till nästa gång. Jag har också två tavlor som ligger på bordet i vardagsrummet. Jag har väl inte riktigt bestämt mig för om de är klara eller inte, den större känns inte klar. Det behövs något mer, så nu går jag och tänker lite på det. Den blir klar när den blir det.^^
När det kommer till tavlorna måste jag peka ut detaljen som jag är supernöjd med. Spindlen på pumpan. Enligt mig var den helt perfekt klockren där.
Blev både massa bilder och massa text idag. Men jag har haft mycket att berätta och jag skrev ju inte någonting om vad jag gjorde förra vecka. Så det är text för två veckors pyssel. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar