torsdag 13 november 2014

Första gången för allt

Jag har faktiskt varit hemma hela denna veckan. Var hos läkaren i måndags och jag blev sjukskriven hela veckan! Detta för den extremt allvarliga sjudomen...håll i hatten,  FÖRKYLDNING. Det känns lite dumt att säga det men jag kan säga att man behöver sova mer än fyra timmar per natt. Det tråkigaste var att jag hade för lite hjärnkapasitet för att pyssla speciellt mycket.

Jag har stickat lite och gjort lite smycken. På stickorna är det fortfarande mina sockar, de börjar verkligen att se ut som sockar nu. Har kommit en bit på benet på båda två. Jag har tänk att jag skulle sticka upp garnet som jag har men det beror också på hur långt skaft jag får, har ju inte tänkt mig att sticka knästrumpor precis. ^^


Har gjort lite småprojekt med smyckerna, ett par ringar och ett par örhängen. Det som jag är mest nöjd med är dock halsbandet som jag gjort. När jag växte upp har jag för mig att vi kallade denna typen av halsband för hundhalsband, det sitter tajt runt halsen. Det är inte avanserat med massa saker som händer. Jag tycker det ser mer elegant ut och enkelt. Det är den typen att smycken som jag för det mesta tycker om av den enkla anledningen att jag tycker de är det som ser bäst ut på mig.^^ Dock lyckades jag sätta på klon på det åt fel håll så det är inte det lättaste halsbandet att ta på sig.


Mönstret heter Follow me och har designats av Svetlana McDaniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar