fredag 21 november 2014

Inga frusna fötter mer

Jag har börjat spåna på eventuella julklappar. Jag brukar börja rätt tidigt för jag tycker det är kul att klura lite på vad jag ska ge till vem, jag tycker om julklappar som det ligger lite tanke bakom. Jag kan väl säga redan nu att jag kommer har en del julklappar jag har gjort själv.^^

Jag har mest stickat den senaste tiden. Jag lär mig en ny teknik, patentstickning. Jag har inte använt det innan och mina reflektioner än så länge är: Det går så fort! Jag kan se hur halsduken växer för varje liten stund jag sitter och stickar på den. Jag stickar den i två garn och måste säga att jag tycker det blir riktigt bra.

Jag har avslutat mina gråa sockar med ett keltiskt flätmönster på. Jag experimenterade lite med dem och den slutsats som jag har kunnat dra är att jag nog ska ha sockar som har 60 maskor istället för 64. Tycker dessa sitter mycket bättre än de jag gjort innan. Jag börjar bli lite bortskämt tror jag. Ringde idag i panik till mamma och förklarade att jag absolut måste tvätta och jag har ingen tvättid. Anledningen: Jag har bara ett par stickade yllesockar kvar. Inte för att jag inte behöver tvätta annat också men det är det som jag upplevde som mest akut....Trots att jag har över 20 par köpesockar! Bortskämd, ja visst! ^^


Och nu när lönen snart är här börjar jag snegla mot sländor och fiber igen....jag är så sugen på att köpa det. Min tanke nu är att jag ska försöka hålla mig till dagen innan löning. Det måste vara dagen innan löning för då har jag minst pengar och kan köpa minst saker. Tycker det är en jättebra plan, jag ska bara lyckats hålla mig till den. Jag har bokstavligt talat ägnat flera timmar av att leta och stirra på fibrer och planera vara jag ska förvara dem. Jag har även planer för hur jag ska förvara tråden jag spunnit, för den bör vila i ett dygn innan man gör något mer. Suck, jag behöver alla hjälp jag kan få för att hålla mig till min plan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar