tisdag 2 december 2014

Julklappar

Jag börjar komma någonstans med mina julklappar. I alla fall de jag visste att jag ville göra. Resten av folket som jag vill ge julklappar kommer jag behöva klura på lite till. Samtidigt tycker jag inte om att köpa julklappar till folk bara för att ge julklappar. Jag tycker det är bättre att tänka genom det lite så man köper något som passar, helst ska det ju vara något personen i fråga inte ens har tänkt på att de behöver men att de kommer på det när de får det....Har inte lyckats speciellt många gånger med det sistnämnda....tror jag.^^

Sedan i söndags så har jag i stort sett bara gjort två saker på min fritid, förutom allt det som måste göras med lägenheten och det som behövs för att överleva (mat^^). Jag har stickat och stickat och stickat. Vet inte riktigt vad jag tänkte med, men att sticka 22 cm på stickor 2,5 tar tid plus att jag är riktigt dålig på att bedöma hur mycket jag har stickat. Tycker att det ser mycket ut så mäter jag och konstaterar att det är 8 cm....Det andra jag har gjort har inte ett dugg med pyssel att göra.^^ Köpt Warlords of Draenor, det är sista world of warcraft som har släppts, och har spelat det en massa med sambon. En bra sak är att jag kan sticka lite när jag flyger eller sitter i laddningskärm. Spel och sticke går jättebra att göra ihop, i alla fall så länge det finns naturliga pauser i spelet.^^

Ribbstickning på stickor 2,5.....

Halsduken i patentstickning är färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar