tisdag 9 december 2014

Stickorna glöder

Jag kan inte förstå varför jag alltid får massa idéer och inspiration just kring jul. Har massa saker jag vill göra. Det jag håller på med just nu är väl mest att planera julklappar, känns som att jag börjar få klart för mig vad jag vill ge till folk så jag känner mig inte speciellt stressad även om det är så att jag faktiskt inte har inhandlat speciellt många av dem. Sedan är det så att nu när jag har blivit lite äldre och har ett eget jobb så blir det betydligt mycket svårare att skriva önskelistan mamma vill ha. Jag känner nog att jag redan har så mycket saker så det är svårt att önska sig något annat än pysselrelaterade grejor, de har ju en förmåga att ta slut. Samtidigt kan jag säga att jag blir väldans glad när jag får något jag inte tänkt på som jag faktiskt behöver. Presentkortet på Grothica som jag fick i födelsedagspresent var en sådan sak. ^^

Jag har lyckats göra en hel del sedan sist. Vi har haft julklappsbyte i Stickklubben i Borås. Jag fick ett mörklilla sockgarn, underbart goda kakor och jättefina pärlor. Det var så trevligt att träffa dem igen och jag tänkte att jag måste försöka gå oftare. Tyvärr träffas vi på onsdagar och jag jobbar (än så länge) kväll dagen innan.

När jag kom hem i onsdags hade jag två paket som väntade på mig. Sländan och ullen jag hade beställt hade kommit. Självklart blev det en sen kväll i onsdags, jag var ju tvungen att inviga sländan. Det är så kul och jag är mäkta stolt över det jag har spunnit. Jag erkänner villigt att det både är väldigt ojämnt och antagligen både överspunnet och underspunnet, men just nu är jag stolt som minst 20 tuppar. ^^
TADAAA!!!

Vad har hänt i stickväg då. Jag har gjort klart mössan. Det gick mycket fortare än vad jag trodde och den blev jättebra. Nu hoppas jag bara att mottagaren tycker samma sak...även om jag vet att personen i fråga har lite svårt att helt se jobbet som ligger bakom. Efter det började jag en sjal som jag har haft planer på att göra ett bra tag. Jag har också tagit upp min spetssjal igen. Nu har jag kommit till en punkt där jag försöker sticka lite på allt samtidigt. Har väl fått för mig att det går fortare att bli klar då.

Jag lovar att detta faktiskt är en spetssjal. ^^
Sedan har jag börjat spåna på möjlighet att göra någon typ av bildarkiv. Jag säljer en del smycken och det blir betydligt mycket lättare både för mig och dem om de kan gå in här och se vad det är jag har gjort innan. Då kan de också bestämma vilka färger de vill ha...men men det är något som först ska utvecklas lite till i mitt huvud innan jag sätter igång och gör någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar