måndag 27 juli 2015

Målgång!

Umbrella Drink från Nerd Girl Yarns
Tour de fleece är slut. Den 26 gick alla cyklister i mål i Frankrike och då slutade även de TdF. Jag kan stolt meddela att jag lyckades med de två mål som jag satt upp. Jag skulle spinna 15 minuter varje dag och sedan skulle jag komma igång med att spinna på mammas spinnrock. Båda två har gått bra. Så bra att jag har beställt mer fibrer och jag sitter på allvarligt tittar på nya spinnrockar. Inte så jag kommer att köpa en i nuläget utan mer så jag kan springa iväg och köpa en så fort vi flyttar nästa gång (vilket inte finns inplanerat än på några år). Det skadar ju inte att vara ute i god tid för en gång skull ^^. Det och en träningsmaskin. Skaffar vi ett löpband kan jag öva att gåsticka innan jag faktiskt går ut och gör det. Kan tänka mig att det tar ett tag att komma på hur och var man exempelvis ska förvara nystanet. ^^

Stary Night från Blue Barn Fiber
Detta är också min första semestervecka. Det är så skönt att äntligen, äntligen ha semester. Vädret är inte det bästa men jag är ledig. Jag kan ligga i sängen till tolv om jag vill. Denna första veckan har jag ägnat åt att uppdatera min Ravelry. Jag har tagit massa kort och jag har lagt till de fibrer som jag inte har börjat göra något med. Alla som inte var i paketet som jag precis hämtade på posten ^^. Massa fina saker som jag vill börja spinna med en gång! Tyvärr är alla mina spinnredskap upptagna med annat? Bilderna är på ett par av de fibrer jag än så länge har lagt upp på Ravelry. Jag lovar att jag har mer som är undangömt. Ni får se dem i samma takt som jag tar fram och spinner dem. Om ni inte vill vänta så får ni se på min Ravelrysida

 Jag har också ägnat veckan åt att blocka några projekt som har blivit liggande i brist på tid och ork. Blockningsytan är nu vardagsrummsbordet. Det var två sjalar och en kofta som stod på schemat. Till slut var det även en tredje sjal som slank med. Den blev klar igår så jag passade på medan jag fortfarande har bordet riggat för blockning. Kan ta ett tag innan den blockas annars och eftersom att det är spets så  måste den ABSOLUT blockas innan användning.

Min Cthulhusjal. Den har väntat på blockning ett bra tag.
Jag har också påbörjat ett par armvärmare. De är till en kusin som har beställt dem. Än så länge är det en riktigt kul stickning, kanske för att jag inte stickar på 2mm stickor med lacegarn och har en massa maskor. Började med dem idag så jag har inte kommit så långt på dem. Dock tror jag att det kommer vara en relativt snabbt projekt. Inte så många maskor, stickor 3,5 och jag gör mönstret själv så det händer saker på varje varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar