tisdag 25 augusti 2015

Abstinens och glädje

Det har gått lite mer än två veckor sedan jag skrev något senast. Jag har upptäckt att det inte alls är lika kul att skriva om mitt handarbete när det inte känns som jag kommit någonstans. Ja, det börjar återigen bli problematiskt att sticka hemma. Sprutan som sambon fick mot sin allergi börjar släppa. Så nu är jag hänvisad till ballkongen om jag vill sticka eller spinna när han är hemma. Det är jobbigt att inte kunna sticka när jag vill men jag gör det, älskar honom. ^^

Jag kanske har hittat någonting som jag faktiskt kan göra. Jag har börjat att brodera. Är jag noga och lägger in allt i sin lilla plastbehållare så hamnar det inte så mycket damm på det och då kan jag hålla på med det när han är hemma och sitter jämte mig. ^^

Sedan är det så att jag sedan sist har en beställning på en tavla, ett födelseminne för att vara exakt. Jag har blivit moster igen till en liten (54 cm) pojk.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar