söndag 30 augusti 2015

Många bäckar små

För en gång skull så är det faktiskt söndag när jag skriver det här.
Idag har det varit en väldigt produktiv dag. Av någon anledning fick jag städryck idag och eftersom att jag inte får dem speciellt ofta så var det lika bra att använda det. Dock var det inte ett jag-springer-omkring-i -fem-timmar-och-städar-ryck. Istället så jag höll på i en halvtimme, timme och sedan tog jag paus i en halvtimme, timme. Jag hade också tur med vädret idag så under pauserna kunde jag sitta ute på balkongen och sticka.

Sedan senast kan jag säga att jag har gjort lite här och lite där. Det har blivit en hel del stickande på bussar/tåg till och från jobb. Framför allt har jag stickat på min Zigzag filt. Det är garnet från mitt väldigt misslyckade krokningsprojekt (går under namnet korven för det var vad det såg ut som). Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av garnet. Jag har repat upp det tre gånger och fortfarande håller det! Krokning är inte heller det mest skonsamma du kan repa upp, ibland sitter jag med saxen för att lyckas återanvända så mycket som möjligt av det. När jag tog kortet så var det faktiskt första gången som jag verkligen försökte sträcka ut den så det gick att se hur den såg ut. Jag blev riktigt glad för jag tycker om den redan nu, bara fyra remsor in.



Broderiet är också en historia som går framåt. Jag kan göra det i lägenheten och det är väldigt skönt. Dock är jag väldigt noga med att jag alltid, alltid packar ihop det i sin lilla behållare så det inte blir massa damm på det. Det ska bli en varg men än så länge så håller jag med sambon när han säger att det ser ut som en rykande askhög. Jag tycker ändå att det är ett fullgott resultat efter en vecka. Framtiden får utvisa hur fort det går, kan vara så att jag inom en snar framtid påbörjar två nya projekt och då blir detta nog vilande tills dem är färdiga.

Min fina askhög. ^^
En till sak, min Hifotude är snart klar! Det har tagit lite tid men den är så stor och klumpig att ta med sig så den stickar jag på hemma, antigen efter att sambon åkt till jobbet eller efter han lagt sig. Så länge det är fint väder (och varmt) kan jag även sitta på balkongen och sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar