torsdag 31 mars 2016

Dagar hit och dit

Det blir så svårt att hålla ordning på vilken dag det är när man är ledig mer än vanligt. Det känns som att jag fått gjort en del pyssel under påsken. Egentligen så kan jag sammanfatta påsken med tråd-och garnhögen på korten. Jag har framför allt fäst massa lösa ändar! På flera färdigstickade projekt. Myckte finlir denna veckan alltså. ^^

Jag har i alla fall gjort min första riktiga provlapp. Sedan fattar jag inte varför mönstret säger en stickfasthet vid slätstickning när jag inte använder det alls i tunikan. Mönstret är på svenska och det känns lite konstigt, det var längesedan jag stickade efter ett svenskt mönster.

Jag har även tagit upp min frivolitetsduk. Jag börjar nog få grep om denna tekniken nu men jag tror ändå att jag ska försöka hitta filmer på youtube som går genom grundläggande tekniker så jag verkligen kan dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar