söndag 20 mars 2016

Snabbt projekt

I måndags började huvudet fungera igen. Då fick jag den underbara idén att jag skulle lära mig Fair Isle tekniken, flerfärgsstickning med två trådar åt gången som hålls i var sin hand. Det innebär att sticka med både europeisk stil och engelsk stil. Jag hittade garn som jag ville använda som jag bedömde skulle räcka till en mössa. Jag lade upp för den i måndags, idag är den färdig....frånsett att jag inte bestämt om jag ska ha pompoms på den eller inte.

Alla mönster på mössan representerar nått från min disneylands resa. Stjärnaorna står för magi, Musse för Disney, vågorna för Dreamsshowen och småblommorna/småstjärnorna för detaljertänket de har där. Om jag sätter på pompoms så står dem för lek och glädje. Sjutton också, nu vill jag åka dit igen, nu med en gång!

Utöver det har jag bara kvar sju centimeters ärm på min tröja, sju centimeters slättstickning. Jag var även iväg på fortbildning i Göteborg i veckan. Det går ju inte att sitta på bussen utan att ha nått i händerna. Därför har jag också ett par sockar på stickorna. Färgen heter Frozen och jag tycker den är underbart härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar