söndag 15 maj 2016

Slarvig

Idag har jag gjort lite åt min slarvighet. Jag har uppdaterat både projektsidor och min garn- och fiberstach. Jag hade en del projekt som saknade kort och lite smådetaljer. Ett nytt projekt har numera även en projektsida, en tröja. Framför allt har jag uppdaterat min fiberstach, mycket av det jag har finns inte inlagt där. Jag har till vis del åtgärdat det, men har fortfarande flera saker att lägga upp där.


Eftersom att jag dels har plockat i min fiberstach, dels sett massa fina kort på Facebook så kom min slända fram. Det var ett tag sedan och nu kan jag knappt sluta! o.o Det är så kul, så avkopplande och meditativt att jag inte vill sluta. Det ska bli spännande att se hur mycket jag har lyckats få ut av 25g. Tanken är att jag ska vara med i Tour de Fleece i år igen. Tyckte det var kul förra året.


Lite stickning har jag gjort, innan jag fick fram min slända i alla fall. Mina sockar har fått en häl och jag har även lagt till ett mönsterelement till, en maska på var sida om benet som går sicksack uppför sockans ben. Jag funderar på att göra ett mönster av dessa och publicera det på Ravelry. Hoppas bara att de psssar för jag har inte provat dem på ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar