söndag 26 juni 2016

Nedräkning påbörjad

Det är nedräkning, dels till semestern och dels till Tour de Fleece. Jag har bestämt mitt mål till touren. Jag ska spinna en halvtimme varje dag som cyklisterna cyklar och jag ska spinna upp 100 gram ( 3 Oz). Ett av målen klarar jag nog, det andra får vi se om jag fixar.  Det ska ju vara lite utmaning också. ^^


Tadaa! Den första av tre härvor tunnare garn. Tänkt att det ska bli en sjal, kanske vet vilken också^^. Det blev en del, jag har inte räknat ut det exakt än men lite mer än 200 meter vid snabbt överslag. Det var 50 gram, de andra två kommer inte bli mer än 25, dels för att sländan var väldigt full, dels för att en av mina enkeltrådar gick av. Jag är glad i alla fall för jag tycker det blev bra. ^^


Första delen till japantröjan
Kilisockarna!

Jag blev ett par sockar rikare i fredags. Mina Kilisockar blev färdiga. Nu återstår att sticka brodersockarna Fili. Men jag behöver en paus från tänkamönster först. Har redan några sådana.

Jag har blivit klar ( och blockat) första delen i min japantröja. Den har en ovanlig konstruktion som utgår från spetsen på ärmarna. Jag är klar med en sådan del. Garnet blev fluffigare än på min provlapp men det blev bra ändå. Det enda är att det kommer bli längre ärmar på den än vad jag tänkt. Jag är inte bra på att bedöma ärmlängd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar