söndag 26 juni 2016

Minipaus

Det blev en paus förra veckan. Helt enkelt för att jag, när jag väl kände att jag kunde sova, var ybertrött och somnade innan jag hade huvudet på kudden.


Jag har spunnit...MASSA. Jag har gjort färdigt mina trådar och har börjat tvinna ihop dem till ett garn. Är så nyfiken på hur det kommer att bli och hur mycket ^^. Tänker mig att det i slutändan kan bli en sjal av något slag ^^. Sedan har jag en tanke på att rensa mina sländor innan Tour de Fleece börjar, så jag kan börja från början. Jag funderar på vad jag ska ha för målsättning denna gången. Tror att det kommer bli spinna 30 minuter per dag och försöka spinna upp 50 gram merino/silke.


Jag har stickat lite också. Jag har stickat klart första Kilisockan och har kommit till hälen på andra sockan. I förhållande till hur mycket som händer på dem så går de ändå rätt fort. Efter dessa är det Filisockarna som ska införskaffas mönster till.


Jag har börjat sätta ihop min filt av sockgarn. Tanken var först att jag skulle sticka ihop alla fyrkanter med ett svart garn. Det gick inte, jag fick det inte att se bra ut så jag skakade fram en virknål. Resultatet blev en virkad kant med fasta maskor som sedan syrs ihop. Jag tycker det blir bra. Jag har också konstaterat att jag inte har speciellt mycket solida sockgarner, allt är randigt eller melerat. Sedan har jag fått en hel del rutor, tyvärr är många från samma garn så jag kanske inte kan sätta ihop så många som jag trodde. Skriver upp det på min inköpslista inför syfestivalen i augusti, solida sockgarner. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar