måndag 18 juli 2016

Semester

Äntligen har jag semester. Det har varit en fullspeckad och jobbig vår. Så skönt att äntligen kunna slappna av och känna att jag faktiskt kan simma och inte bara hålla näsan över vattenytan.


Jag har stickat massor! Jag har tagit upp systerdotterns tunika igen. Vi kom ihop oss lite om hur ärmarn skulle stickas. Jag ville sticka båda samtidigt, runt, med magic loop. Mönstret sa sticka fram och tillbaka, bestäm själv hur många du vill göra samtidigt....Det blev till slut som mönstret sa, platta ärmar, båda samtidigt och sedan sy ihop dem.

I övrigt så har jag nästan färdigställt ett par sockar till. Det innebär mer garn till min filt. Har stickat ett gäng rutor av stipy cat socks frozenfärgning. Ska bli kul när jag känner att jag kan börja upprepa rutorna i filten. Då kommer det gå fort fram.


Tre dagars spinning. Det är nog nästan lika mycket som jag gjort under hela TdF hittills. Jag insåg för längesedan att jag inte kommer klara mitt 150 gramsmål, samtidigt så finns det självklart en liten del som fortfarande hoppas på att jag ska klara det....Den är inte stor men den finns där.


Det sista jag har gjort de senaste två dagarna. Jag har gått en massa! Japp, jag fångar Pokemons under tiden jag går. Det är superkul, i alla fall när inte serven krachar. Den är lite för ostadig för att det ska vara ett oslagbart kul spel. Men jag kommer fortsätta, måste ju fånga alla olika Pokemmons, och servrarna blir nog bättre. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar