måndag 25 juli 2016

Mållinjen nåd

Idag var sista dagen på Tour de Fleece. Inför dagen hade jag nio gram att spinna för att nå 150 gram. Jag lyckades spinna 11, mycket tack vare en stickträff med Stickerskorna i Borås ( finns som grupp på Facebook) som varade i tre timmar. Jag är verkligen glad att jag klarade det, jag trodde faktiskt inte det själv men jag har spunnit massor under denna första semestervecka. Stolt och glad med en massa entrådigt garn som ska bli till tvåtrådigt. ^^


Jag har faktiskt hunnit med att sticka lite också. Jag har gjort hälen på andra sockan i mitt Playgarn från regia (tror jag), så nu är det bara foten och tån kvar. Måste börja planera mitt nästa sockprojekt.


Jag har också börjat på minskningarna på ärmarna på tunikan till systerdottern. Jag har förhoppningen att den kan bli klar i veckan som kommer så jag kan påbörja tröjan  till systersonen. Kanske kan bli julklappar till dem.


Snart börjar även OS och då är det Ravelenics games. Det blir inga stora mål för min del. Jag klarar inte ett till utmanande mål i sommar. Målet jag tänkt mig är att sticka en dominoruta till min sockgarnsfilt per dag. Sedan har jag några andra saker som jag gärna vill göra. Jag kommer inte sätta upp det som mål utan mer en förhoppning som kanske infrias.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar