söndag 3 juli 2016

Tour De Flecce

På fredagen startade TdF. De mål jag satte upp blev tillslut: spinna 30 minuter per dag och spinna upp minst 150 gram fiber. Just nu känns det som att jag tog i lite mycket när jag satte 150 gram, har spunnit 13 gram på två dagar. Vi får se, det är en helg till och sedan har jag semester!


Jag har hunnit sticka lite också, faktiskt en hel del. Jag är snart klar med systerdotterns tunika. Det är lite kvar på ena framstycket, ärmarna, sy ihop och fästa trådar. Utöver det har jag gjort ett gäng nya dominorutor till min filt. Som jag konstaterat tidigare har jag egentligen massa rutor att virka ihop. Bara det att jag inte vill ha rutor från samma garn för nära varandra.... Den kommer ta lång tid och den kommer bli massiv.


Full koncentration på fototagning
Så här ser en koncentrerad jag ut.

Ville verkligen visa denna klänningen. En vän och desiger har gjort denna. Hon designade en hel kollektion till min stads första Pridefestival. Jag var en av modellerna som fick äran att visa den gula klänningen och reprecentera den gula färgen i Prideflaggan. Kolla gärna in vad hon gör, Anunnaki eller Anunnaki Empire.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar