lördag 27 augusti 2016

Frångår schemat

Tänkte att jag skulle göra ett inlägg idag OCH ett på söndag. Imorgon ska jag till symässan och jag tänkte att jag kunde göra ett inlägg bara om det.


Äntligen har jag tagit kort på mina sockar. Det gula paret är gjorda i ett handfärgat garn från Cerativ Cia. Hon har härliga färger och det gick lätt att sticka med. Den andra sockan, en färdig den andra är på stickorna, är i Stray cat sock. Jag tycker verkligen om hennes garn och färgerna är fantastiska....nackdelen är att det bara blir enkla socka av garnet då det är självrandande. Hälen, som syns på sista bilden, är min första istickshäl. Jag länkar till den mest hjälpsamma bloggen på söndag. Har inte länken tillgänglig just nu ^^. Jag blev väldigt nöjd med hälen i alla fall och den sitter bra på foten också.


Ser inte ut som något alls än. Tro det eller ej, men det ska bli en kjol. Den är mangainspirerad och mönstret är ett gratismönster på Ravelry. Jag har repat en gång och fått göra en del ändringar. Maskantalet är inte desamma och jag måste göra en stänganordning för den blev alldeles för stor i midjan om jag skulle få den över höfterna, trots resåren jag planerar att sätta i. Jag hoppas att det blir bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar