tisdag 27 september 2016

Orkeslös

Varit hemma nästan hela veckan, förkyld. Tog dock beslutet att jag var tillräckligt frisk för att åka till bokmässan i fredags. Det var jag inte, resultatet är sjukintyg från läkare och hemma en vecka till.


Att sitta och sticka räknas dock som vila. Så det har jag gjort. Jag har stickat lite på alla projekt jag har. Kjolen, sockgarnsfilten, en tröja till mig som rymt från area 51 och självklart var jag tvungen att ha ett par sockar så det är också påbörjat.

Så min vecka kommer bestå i stickning, hostande och sovning. Kanske kan klämma in lite spinnande och pärlor också. ^^


Jag håller vad jag lovar, men ibland kan det ta lite tid. Har fått en beställning på ett halsband och ett armband.  Jag har tagit tag i det nu och det är snart klart. Livet hände i form av en flytt, men efter det vet jag inte varför jag inte har gjort det. Bättre sent än aldrig? Funderar på vad jag kan slänga in extra för att hon fått vänta så.


Jaag och Julia Skott
Jag och Jonathan Stroud

Bokmässan. Som vanligt massa med folk. Träffade några vänner som jag inte träffat på länge. Fick även chansen att prata med Julia Skott. Hon har podden Rät avig, kolla in den för den är rktigt bra! Väldigt trevlig människa, skulle vilja träffa alla i den podden. Jag tyckte det var kul att kunna säga till henne irl hur mycket jag uppskattar det de gör på sin fritid.

Fick också möjligheten att träffa en favoritförfattare, Jonarhan Stroud. Det är han som skriver om Lockwood och Co, mellanstadieböcker. Och han var snäll att signera på ett papper åt mig. Har hans böcker som e-böcker och vi konstaterade att det var svårt att signera med svart penna på en svart telefon.

Bokmässan var härlig och tack till de som stod ut med mig trots min hosta. Om det var värt det med tanken på att jag fortfarande är hemma? Jag vet inte...fråga mig om en månad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar