söndag 2 oktober 2016

Ett finger i allt

Jag har varit hemma sjuk denna veckan också. Det innebär att jag har gjort en del. Läkaren sa att jag skulle vila och jag tycker att sticking och annat pyssel är avkopplande. ^^


Till julgranen?

Jag har tagit upp några saker jag inte gjort på länge, smycken och frivoliteter. Allt är en beställning, halsbandet och armbandet är själva beställningen. Stjärnorna kommer på köpet som en liten gåva för en försenad leverans. Jag ska försöka se om jag kan göra lite mer smyckesaktiga frivolitetssaker.


Finns det någon sockförbannelse?

Jag har stickat massa under veckan. Lite på min kjol, en försvarlig del på en blivande tröja med intressant montering. Några rutor till min sockgarnsfilt har jag också hunnit med.

Framför allt har jag börjat på mina Filisockar igen. I fredags, när jag tog upp dem igen  hade jag stickat 15 varv resår. Idag, söndag, 3 dagar senare har jag stickat en och en halv socka! Jag har verkligen svårt att sluta sticka på dem. Jag har aldrig stickat sockar så fort, och det är massa mönster också så det är inte det att de är okomplicerade.


Jag har gjort garn!

Jag försöker spinna lite varje dag. Tycker att jag kopplar av när jag gör det och känner mig mindre stressad. Samtidigt är det kul, jag hade inte gjort det om jag inte tyckt om det. Lite stolt blir man också när man håller i det färdiga garnet. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar