söndag 4 september 2016

Tänker inte alltid så långt

Detta är kjolen jag jobbar på för tillfället. Som vanligt använder jag inte garnet som föreslås, istället använder jag ett garn som inte alls stämmer. Lacegarn istället för worsedgarn. Jag vet inte om jag undermedvetet vill plåga mig själv men....midjan består av 318 maskor, själva kjoldelen av det dubbla, 636 maskor. Som tur är har jag än så länge inga problem med att sticka med svart garn. Det är LÅNGA varv att ta sig genom.


Jag har stickat mycket denna veckan men inte på många saker. Har nästan bara stickat på min kjol. I övrigt har jag spunnit lite denna veckan. Jag har inte spunnit fler trånar utan tvinnat ihop trådar jag redan har. Det är sedan Tour de Fleece, har en massa som ensamma trådar som ska bli ett garn med två trådar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar