fredag 28 februari 2014

Beslut, beslut, beslut

Jag trodde att jag hade bestämt vad jag skulle göra efter Ravellenics. Men jag har suttit och funderat och funderat, finns så mycket som jag vill göra och SÅ lite stickor. Köpt några mönster det sista, bland annat Dreambird (finns på Ravelry) som jag tänkt göra. Har även tänkt sticka sockar (igen) med ett underbart mönster på, finns på Drops hemsida, gratis.^^

Kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra, egentligen vill jag göra allt med en gång. Det går ju inte, måste gå till jobbet och jag vill verkligen inte vara utan det även om det ibland är fruktansvärt frustrerande (vilket jobb är inte det?). Det är skönt att ha handarbete och annat pyssel att koppla av med efter jobbet sådana dagar.^^

I alla fall, beslutsångest kan man lugnt säga att jag hade. Jag försökte med sten, sax, påse mellan de olika projekten med det hade blivit en hel liten turnering av det. Så jag började rangordna projekten som jag har tänkt ska bli presenter. Så nu har jag en lista på fyra projekt, det bästa är att jag självklart börjar med det projektet som ska ges bort först. Bara att sätta igång...trodde jag.

Jag fick ett KnitPros rundsticksset, det med tippar från 3,5 till 6,0, i julklapp. Har bara använt dem sedan jag fick dem. Tack mamma för den julklappen! Dock visade det sig att jag fortfarande inte har alla stickor jag behöver, 2,5 till exempel. Så det blev nästa inköp så jag kunde påbörja systerdotterns födelsedagspresent. Jättenöjd över att fått tag på ett par, tar jag mig hem och upptäcker att jag även saknar 3,0!

Åker jag inte till Göteborg imorgon efter jobbet (jobbar var fjärde lördag men bara till ett) så blir det att inhandla rundstickor 3,0, håller tummarna för att någon av stans stickaffärer har det hemma. Det är ju onödigt att göra allt samtidigt eller hur? ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar