söndag 20 juli 2014

En härlig helg

Denna helgen har jag pysslat loss fullständigt. Det började i fredags när jag åkte till Pysselskafferiet. Det fanns ett litet paket som väntade på mig där fullt av stämplar och papper.

Lördagen började med kaffe, stickning och Stickpoden. Efter det åkte jag och plockade upp min syster för vidare färd mot Alingsås och Pappersbiten. Jag var med som smakråd, det var min enda uppgift! Efter en trevlig (och välbehövlig) fika påbörjade vi inköpsrundan. Vi höll faktiskt inte på så länge, ungefär en timme tror jag att det tog. Sara kom därifrån med en komplett uppsättning av det hon behöver för att göra massa kort och jag som BARA var där som smakråd kom därifrån med massa papper och en ny skärmaskin. Visserligen har jag behövt en ny skärmaskin rätt länge men jag tänkte inte köpa något.... Jag i en pysselbutik, då är det konstigt om jag inte kommer ut med en kasse i handen.

Massa vintagepapper ^^

Efter alla mina inköp så började verkligen suget efter skrapbooking igen. Resultatet är att jag har lyckats göra fem, sex layouter till mitt London 2012 album.


Bakgrundspappret var ett av de papperna som jag köpte på Pappersbiten.

Självklart har inte heller stickorna fått vila. Jag har fortsatt på pulsvärmarna och i nuläget är en av dem klar. Denna helgen har även kameran fått vara framme lite. Jag har äntligen lyckats ta kort på Harunisjalen och Dreambirdsjalen, i hela sina storlekar. ^^ Dreambirden är lite svårare då det slutade med att jag hade 27 stycken fjäderpennor på den. Japp, jag har använt mig att motorhuven på en av sambons bilar. Det var det enda stället som Dreambirden fick plats på.



Vill någon se mer bilder eller lite mer överblick av vad jag gjort så finns jag på Ravelry och heter där Nindra. Min profilbild är två Gerbiler som ser ut att pussas. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar