söndag 13 juli 2014

Stickat i långa banor

Jag har uppdaterat min stash på Ravelry. Äntligen har jag fått in alla garner jag har köpt i år. Min framtida plan är att jag ska lägga in garnerna jag köper med en gång...vi får se hur det går men jag tycker inte att det borde vara så svårt.

Jag har också både färdigställt och påbörjat nya saker. Mina sockar som jag påbörjade innan min Londonresa är färdiga. Fick göra om avmaskningen på en av dem för att den blev för hård. Jag har nästan (soffbordshöjd) krupit omkring på golvet och blockat min Haruni. Min förhoppning var att jag skulle haft fina utebilder med den att lägga upp med det har vädret satt stopp för. Efter en hel vecka med strålande solsken så regnar det självklart idag.

Stickar dem från tån och uppåt. Tycker det är en underbar teknik.


Syns inte så bra men det var det bästa jag kunde göra. Fler bilder kommer. ^^

Det är verkligen roligt att spetssticka och jag har sett ut ytterligare en sjal som ska bli nästa projekt på stickorna. Jag har garnet och mönstret färdiga och igår hade jag tänkt börja på den. Läser mönstret tills jag kommer till vilka stickor jag ska ha..3,25mm. Det har jag inte. Resultatet blev att jag nu sitter och väntar på två stycken par knitpro karbonztippar i storlek 3,25 och 3,00. Håller tummarna för att de kommer snabbt.^^

Det går ju inte att vara utan något att göra och det är ju så roligt att börja på nya saker. Har lärt mig sticka icord så nu gör jag skosnören till mina kängor av garnet som blev över från mina sockar. Jag har också börjat göra pulsvärmare av ett av garnen (Rowan alpaca colour) jag köpte i London. Hade tänkt ha klart dem lagom till att det börjar blir lite kallare ute igen. Tänker mig att det nog är skönt att dra på dem när jag cyklar till jobbet. ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar