måndag 28 juli 2014

Mindre tid

Låtsas att det är söndag.^^
Jag hade tänkt att jag skulle gjort detta igår...men jag orkade inte. Det har varit så varmt här ett tag att det har varit svårt att tänka. Dock hindrar det att man kan pyssla.^^ Min semester är slut och det innebär att jag har mindre tid att lägga på pyssel, särskilt nu innan alla semestrar är slut. Jag är själv på jobbet vilket just nu innebär längre dagar än jag är van vid. Det är inte så länge till (två, tre veckor) och jag tycker om mitt jobb. Pyssla tar jag mig tid till. ^^

Jag har gjort klart pulsvärmarna och som jag misstänkte gick det inte åt så mycket garn som jag hade. Planen är att göra ett matchande pannband. Tänker mig att det kan vara skönt i höst, babyalpaca är både varmt och otroligt mjukt. Jag kan behöva något varmt runt huvud och öron nu när jag har klippt undercut.


Jag har också gjort mitt första halsband! Det är Fantasia av Jill Wiseman. Jag har inte köpt något av kiten som hon pratar om utan jag har köpt pärlorna (lite på känn^^) själv. Jag tycker att det blev rätt bra till slut. Nu laddar jag upp för nästa pärlprojekt.



Hittade nyligen till Tvålköket också. Blev lite sugen att börja gjuta tvål igen. Har tittat flera gånger på deras formar och planerat och funderat....Nackdelen med att 'bara' gjuta tvålen är att det är så lätt att köpa massa tvålmassa och bara gjuta låss....och få hela längenheten full med tvålar. Jag har fortfarande tvålar kvar sedan förra gången jag hade en sådan period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar