söndag 3 augusti 2014

Köpstopp!

Idag har jag officiellt gjort ett av mina projekt till UFO, helt enkelt för att det är för varmt att sitta och sticka i tjockt ullgarn just nu.

Istället har jag påbörjat nya saker och avslutat en. ^^
Jag har avslutat min pyttipannasjal. Jag gjorde den enfärgad och nu är min tanke att jag kan göra andra varianter av den nu när jag vet hur mönstret funkar. Mönstret hitta ni på Garnomeras blogg. Jag kan varm rekommendera den. Den är lätt att göra, tar inte jättelång tid och den är rolig att göra. Ett plus till är att man kan göra den hur liten eller stor man vill och man behöver inte ha något speciellt garn. Man tar helt enkelt det man har hemma. Det som är kvar på min sjal är blockningen men den kommer antagligen få vänta ett tag. Min blockningsyta/scrapingyta har blivit övertagen av en gerbil som är väldigt glad i att gräva.
Så här ser just nu det ut på bordet jag brukar använda för att blocka och scrapa.
I veckan var jag och hälsade på i min LYS. Vet inte om det var bra eller dåligt dock behövde jag grått garn till en sjal så jag tyckte jag var tvungen att gå dit. När jag kom ut därifrån hade jag viserligen köpt med mig det gråa garnet jag behövde men även ca 15 nystan till. Det resulterade i att jag har satt pysselköpstopp för mig själv fram tills Syfestivalen går av stapeln här i Borås.

Rowantidningen fick jag på köpet. Observera det gråa garnet till höger. ^^
Garnköpet innebar att jag kunde börja på en ny sjal, vilket jag gjorde så fort jag kom hem. Jag har också börjat göra ett pannband som matchar mina pulsvärmare. Lite pärlor har jag också gjort åt. Detta är ett mönster som heter Whirlygig earrings av Jill Wiseman. Det tog inte så jättelång tid att göra dessa heller. Jag kanske satt i ett par timmar och det är första gången jag gör dem så då tar det oftast lite längre tid. ^^ Jag tycker verkligen om det mesta av hennes designer som jag har sett puls att hon har en behaglig röst att lyssna på.

Första paret örhängen som jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar