söndag 28 september 2014

Mässornas helg

Denna helgen har jag sett fram mot länge. Jag vet att jag kommer vara mer död än levande på måndag men jag kommer ha haft himla kul.

Jag hade delvis rätt. Jag har haft hur kul som helst men jag känner mig faktiskt inte död, inte ens en liten zombievarning känns aktuellt! Kan säga redan nu att detta kommer bli ett långt inlägg och det kommer inte innehålla mycket av det jag gjort senaste veckan (inget). Jag tror och tycker att det kommer bli alldeles för långt då.

Första mässan var bokmässan. Jag var där vid halv nio och hängde på låset, som jag gjorde förra året. Det känns som att jag börjat få rutin på det där nu. Jag går in, tar en mässtidning och en lite karta (om det finns) och sedan lokaliserar jag första bästa caféyta. Denna gången fick jag tydligen cafét på den ytan jag hitta att öppna lite tidigare än planerat. Jag måste ha den obligatoriska koppen kaffe medans jag går genom monterprogrammen och bestämmer vad jag vill se och vad jag kommer hinna att se. De två brukar inte gå jämt upp...det brukar alltid finnas några saker som jag gärna vill se som går samtidigt. Jag köpte inte så mycket, två böcker och en film, så budgeten höll utan problem. Kände att jag var mer inriktad mot monterprogrammet detta året. ^^ Och jag har massa inspiration att ta med mig till jobbet och försöka göra något av som passar där jag jobbar.

Idag, söndag, var det dax för Symässan. Det var jag, mamma och min kusin Linda som åkte ner ihop. När vi var där sprang vi på Renée, sambons mamma. Efter ett tag kom en annan av mina kusiner, Annelie. Det är hon och Linda som fått in mig på pärlor. Har väl inte bestämt riktigt än om jag verkligen ska tacka dem. Det är kul och jag har mindre tid att städa hemma.^^ Vi var rätt många med några olika mål med mässan, därför var det lite svårt att hålla ihop hela gruppen hela tiden. Vi samlades i alla fall över en väldigt trevlig fika innan mamma var tvungen att åka hem.

Två nystan sockgarn. Det enda garnet jag faktiskt kom hem med. ^^

Jag hade några saker som stod på min inköpslista: enfärgat sockgarn, lite pärlor och ev en slända (om jag tyckte om det). Jag lyckades nästan med allt. Jag fick med mig två nystan sockgarn som jag inte provat innan. Det ska bli spännande att sticka med det. Sedan köpte jag lite pärlor....men jag tror att jag kan ta bort lite ur det....eller byta ut det mot mycket. Det märks tycker jag att det är en relativt ny hobby fortfarnde, det känns som att det är mycket material som jag saknar....men jag tror att det mest är något jag har fått för mig.^^


Ateljé Margareta hade gratis knappar. Dessa kan se en framtid som lås i främst armband.
Massa olika lås och några andra tillbehör.
  Pärlor i långa banor...mycket eller lite pärlor lämnar jag till betraktaren att avgöra. ^^




Det jag inte fick med mig hem trots att jag tyckte det var hur roligt som helst var en slända. När jag sa att jag skulle köpa en så sa mamma att jag inte behöver köpa bra julklappar själv innan jul. Så nu förväntar jag mig att få ett turkisk slända och fiber i julklapp. Funderar dock redan nu på om det vore bra att ha två stycken, en med krok och en utan krok....det återstår att se. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar