söndag 21 september 2014

Nya tekniker

Denna veckan har jag haft mycket inspiration, det finns så mycket som jag skulle vilja prova och så mycket som jag skulle vilja börja sticka. Därför har jag numera fyra projekt som är utspridda över lägenheten. Jag håller på med min krokade filt, som har blivit mitt avkopplingsprojekt. Det ligger på mitt nattduksbord så jag gör några rutor varje kväll.

För ett tag sedan fick jag för mig att jag skulle prova på tvåändsstickning. Det har jag börjat med denna veckan och hej vad det går. Min tanke var att jag vill prova på tekniken men ändå få en slutprodukt när jag var färdig. Jag bestämde mig för att en grytlapp är en bra sak att göra. Det är lite trixigt i och med att garnet snor sig men det är himla kul...tycker jag i alla fall.

Rätsidan

avigsidan
Åter igen måste jag säga tack till youtube och alla snälla människor som gör tutorials. Det är guld värt för en som mig. Alla nya tekniker jag har lärt mig det gör jag via videos som finns där. Ett exempel är hältekniken sweet tomato heel. Det var en i Stickerskorna i Borås som först pratade om tekniken när hon visa en socka hon gjort. Väl hemma var det sökning på youtube och sedan var det bara att se och lära. Så mina snakesockar har en sweet tomato häl. ^^

Jag fick abstinens i början av veckan och trots de projekt jag redan har så nystade jag upp och påbörjade en ny lacesjal. Jag vet inte varför men det känns som jag återkommer till sjalar och då främst lacesjalar. Jag tycker det är så kul att sticka dem och oftast blir det helt underbara...tycker jag i alla fall.

Det ska bli kul och se om jag hinner göra färdigt nått av alla dessa projekt innan symässan. Jag hoppas på att jag kan ha avslutat mina snakesockar. Jag ska ju åka till Göteborg och bokmässan nästa vecka så då kan jag nog få lite stickat på bussen dit och tillbaka. Kanske om jag hittar en trevlig plats med lite stolar att jag sätter mig och stickar lite även på mässan.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar