tisdag 23 december 2014

Da'n före doppareda'n

Jag har verkligen trillat dit när det kommer till att spinna. Det är så kul! För mig är det också väldigt meditativt. Trodde aldrig att jag skulle hitta något som hjälpte mig att slappna av lika bra som stickning men spinningen gör det. Inte kanske att jag slappnar av mer än när jag stickar utan det är något annat. Jag måste vara med på vad som händer på ett annat sätt än när jag stickar, det gör att jag tänker på varje rörelse jag gör, när jag gör den. Jag får lite samma känsla som när jag höll på med Tai chi, jag är här och nu precis i den sekunden som jag gör rörelsen. Det är det bästa sättet att beskriva det på.

Jag har gjort klart det första garnet jag spunnit. Det var riktigt kul att stå och slå det mot duschväggen.^^ Måste säga att jag är lite stolt även om jag ser en hel del brister i det. Jag sa igår till en av mina bästa vänner att jag har lyckats göra ett delvis överspunnet art yarn.^^ Nu är nästa steg att göra klart mina enkeltrådar och tvinna ihop det (plying). Jag kan nästan bara engelska spinntermer tyvärr.

TADAA!!^^
Jag har också lyckats att nästan färdigställa julklappen till famo. Det blir ingen julklapp, det hinner jag inte, men det kan nog bli en nyårsklapp.^^ Jag har bara en kant kvar som ska virkas och sedan är det blocking som gäller. Det är verkligen ingen avancerad sjal men jag är ändå förvånad att den gick så pass fort som det gick om man tänker på att den blev rätt stor.


Jag har också varit i Göteborg sedan senaste inlägget. Till den resan vara jag ju tvungen att lägga upp något nytt, litet som var lätt att ta med sig. Jag påbörjade ett par sockar till.^^ Jag menar, inget går upp mot handstickade sockar! Plus, jag sitta på en buss i en timme enkel väg UTAN att ha något för händerna. Jag hade ju blivit galen.^^
Två timmars stickning i en buss. Uppläggningen var det som var krångligast att göra.
 Jag vill passa på att önska alla en underbart avslappnande och skön jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar