tisdag 16 december 2014

Nedräkningen har börjat

Det mest påtagliga sedan förra vecka är nog att jag börjar känna mig så väldans trött, hela tiden. Jag börjar verkligen se fram mot jul och den ledighet det för med sig.

Men inte något ont som inte har något gott med sig. Jag har gjort en massa pyssliga saker. Jag har pärlat en massa. Halsband, armband och örgängen. Dessa gjorde jag med hjälp av hattpinnar faktiskt. Det är lite bökigt men jag tror att jag börjar få in rätta snittsen nu. Jag har stickat och stickat. Min förhoppning är att jag hinner klart till julhelgen är över. Vi får väl se när sjalen är klar men oavsett när så ska mottagaren få den när den är färdig.

Jag fick lite småpanik idag när jag gick från jobbet. Kom på att jag inte har börjat skriva julkort än. Tror att jag har tillräckligt många i alla fall men jag vet vad jag ska göra imorgon innan Stickklubben träffas. Skriva julkort och skaffa en julklapp.

Klart är i alla fall att det jag ska göra denna veckan är att ta vara på all pysseltid jag har fått. Älskligen jobbar i Stockholm denna veckan vilket ger mig massa mer tid till pyssel. Jag har nämligen kommit på att det inte alls är lika kul att spela själv som med honom. Däremot är det lika kul att pyssla utan honom som det är att pyssla när han är hemma. Kan ha något att göra med att vi inte och aldrig har pysslat ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar