måndag 26 januari 2015

En för alla

Jag har gjort massor denna gång, tyvärr är allting sådana saker så det syns inte att jag har kommit någonstans. Jag har i alla fall konstaterat att jag nästan kan säga att jag "bara" håller på med ett projekt åt gången. Vad jag menar med det är att jag har ett projekt av de flesta olika pyssel jag håller på med. Jag har ett stickprojekt, ett spinnprojekt, ett pärlprojekt och ett jag-sitter-inte-hemma projekt.

Det som jag stickar på hemma är min spetssjal. Jag har gett upp att ta kort på den för färgen blir fel i ljuset vi har i lägenheten och sedan ser den hemsk ut eftersom att det är spets. Det ÄR meningen att den ska se hemsk ut fram tills att jag blockat den. Ej hemmaprojektet är de dominorutor jag stickar till min sockgarnsfilt. Högen med rutor växer sakta men säkert. Det är det enda jag kan säga, jag har inte börjat att sätta ihop den än. Två anledningar, jag vill ha använda ett svart sockgarn och det har jag inte än. Det andra är att jag vill ha fler rutor i olika färger innan jag börjar så det blir lite mer variation i flitens sammansättning.

Spinnprojektet är likadant som spetsprojektet. Det syns inte på sländan att jag har spunnit en massa mer sedan senast. Jag har för mig att jag har spunnit 13 gram. Det låter löjligt lite men jag lovar att 13 gram blir en del även när jag gör navajo plying. Jag har ändå försökt ta ett kort på det, det är roligt att visa på bild vad jag gör tycker jag. Målet är att jag ska göra det så långt så att jag faktiskt kan göra något vettigt projekt av det. Samtidigt övar jag på att spinna tunt. Jag tycker bättre om tunnare garn är tjockt....självklart beror det också på vad projektet är.


Jag har även färdigställt ett halsband. Det är en beställning som jag äntligen har blivit klar med. Jag har gjort designen innan men beställaren ville ha det i svartvitt. Jag tycker själv att det blev riktigt bra, det blev mer dramatiskt än de två jag gjort innan som var i samma färg men olika nyanser.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar