söndag 1 februari 2015

Sticknig och konståkning

Nu har jag konstaterat att konståkning och stickning går riktigt bra ihop. Sedan i tisdags har jag varit i Stockholm på EM i konståkning. Med mig har jag både slända och sticke. På tåget upp började jag på ett nytt par sockar. Denna gång gör jag dem i mosstickning och slätstickning.

Sländan åkte fram på morgon och kväll på hotellrummet. Jag har faktiskt lyckats spinna en hel del, jag har nästan fyllt min stora slända med garn. Jag planerar att kunna ta av det när jag kommer hem och hoppas på att det är så långt att jag kan göra nått med det.

Det har blivit en del rutor stickade under alla konstånningspass. Nu när jag har lärt mig att sticka räta maskor utan att titta så har jag stickat under tiden jag tittat på konståkningen. Hörde någonstans att det var okej att sticka när det var fler än 25 personer. Då Globen tar lite mer folk än 25 så tyckte jag det var helt okej att sticka.

Trots att vi hade eventbiljett och därmed var på alla pass så hann jag med att besöka en garnbutik. Valet blev Litet nystan på söder. Vi bodde där så därför blev det den. Kom därifrån med fyra nya härvor så nu vill jag genast börja sticka med dem. Tackar den som började med knitmap, vet inte vad jag skulle göra utan den.

Imorgon bär det av hem. Det ska bli skönt att komma hem även om det innebär att min semester är slut för denna gången. Nästa gång jag har semester bär det av till Tyskland, Bonn och Hobbitconventet. Önskar påsken vill komma fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar