onsdag 14 januari 2015

Ett UFO!

Idag var det träff med stickklubben i Borås. Det var någonting jag sett fram mot ett tag. Under de drygt två timmar jag var där konstaterade jag att jag nu har haft ett helt eget UFO hemma. UFO betyder då unfinshed object. Mitt stackars UFO är en spetssjal som jag helt glömt bort i allt julstök, trots att den legat vid datorn hela tiden. Jag har kommit igång med den igen och återupptäckt glädjen i spetsstickning.

Utöver UFOt i vardagsrummet har jag både avslutade projekt och projekt som jag misstänker kommer bli VÄLDIGT långdraget och stort. Jag har avslutat några sockar. Tre stycken, ett par till mig och en kompliteringssocka till sambon. Jag skulle ha lagat sockan först men det visade sig att våra busfrön till gerbiler hade fått tag på dem på mer än ett ställe. Sockan såg ut som en hålost! Skillnaden på storleken gör i alla fall att jag blir fullt övertygad om att vi aldrig kommer ta varandras sockar.

Projektet som jag är tveksam till att jag kommer avsluta är en filt. Jag stickar dominorutor och sedan är tanken att sticka ihop dem. Anlddningen till tveksamheten kring detta beror på sockarna jag stickar. Jag gör nämligen filten i överblivet sockgarn vilket innebär att jag kommer hålla på så länge jag stickar sockar.

Sisg men inte minst har jag spunnit en massa. Tyvärr så kan det vara så att sambon reagerar på ullen när jag håller på så jag kan inte spinna när jag vill. Kan även vara en bra sak för det innebär att jag inte spinner hela dagarna, även om jag gärna skulle vilja. Har också konstaterat att jag bara borde hålla på med ett spinnprojekt åt gången. Gör jag inte det så behöver jag en till slända...Jag måste lära mig att behärska mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar