lördag 21 mars 2015

Massa och ingen tid

Två veckor sedan jag skrev senast. Har haft en del i huvudet det senaste och har varit så trött när jag kommit hem efter jobbet. Andra orsaken till att jag inte har skrivit är att jag har haft alldeles för kul stickning på gång. Jag har faktiskt börjat att koncentrera mig på ett projekt i taget...om jag bortser från min sockgarnsfilt (vilket jag gör ^^). Stickar rutor varje gång jag gör något som kräver att jag sitter still och har uppmärksamheten på något annat. Det har blivit en liten hög nu, känner mig nästan redo att börja sätta ihop dem...måste bara köpa svart sockgarn först. I alla fall, det är faktiskt riktigt skönt att bara hålla på med en sak, och det tar inte evigheter innan det blir klart. Jättekul! ^^

Projekten jag har hållit på med de senaste veckorna? Jag har gjort klart min Cthulhusjal. Har två trådar att fästa och blockning kvar att göra. Jag har gjort klart mina Show-off stranded socks. De blev riktigt bra, mönstret bara flöt på efter att jag räknat om maskantalet. De har blivit använda och det som återstår nu är att se hur garnet håller i tvätten. Håller det så tror jag att jag ska investera i mer sådant garn. Stolt som en tupp är jag i alla fall över dem. ^^

Bara en del av den. Har inget ställe där jag fick plats med hela.


Det är också dax att säga äntligen. Äntligen har jag kommit till skott och börjat på min första tröja. Jag har inte gjort någon tröja innan utan bara koftor. Garnet har legat i min stash i ungefär ett år. Jag köpte det på stickmässan förra året. Garnet är Magasin Duetts Donegal tweed och mönstret är ett basic raglanmönster från appen Raglanify, men som vanligt så har jag anpassat det. Det är svårare än vad man kan tro att verkligen följa ett helt mönster.^^

Dax att börja på ärmarna ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar